Каліграфія
2 клас
ІІ семестр
Заняття № 26
Тема. Письмо букв за групами: у порядку удосконалення їх форми
Мета: формувати графічні навички учнів, розвивати уміння аналізувати, виправляти графічні помилки, розвивати зв′язне мовлення, творчі здібності, фантазію, увагу, виховувати естетичне сприймання дійсності, цікавість до занять каліграфією.
Обладнання: презентація до заняття
Хід заняття
І. Організаційний момент
- Любі діти, у наш клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
- Ми вам раді, люди добрі і вітаєм щиро вас
І запрошуєм ласкаво на заняття в другий клас.
Слайд № 1- пригоди у казковому гаю
ІІ. Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на занятті ми повторимо написання великих літер, їх з′єднання, продовжимо вчитися гарно писати, запорошую вас плідно попрацювати, каліграфії вправи старанно виконувати.
- Який у вас настрій? Починаємо!
Слайд №2 - девіз
Девіз заняття: «Думати швидко! Виконувати чітко!
Творчо працювати! Каліграфічно писати!»
ІІІ. Закріплення знань, формування вмінь
- Уточнення поняття «каліграфія»
- Пригадаймо, що таке каліграфія? Для чого вона потрібна? Чому важлива?
Слайд №3 - фея
- У казковому місті фантастичні мешканці проживають.
Щоб всі вони каліграфічно писали, без помилок, Фея створила казкові квітки. Та зла Зима схопила їх та сховала у казковому гаю. Допоможіть Феї знайти казкові квіти, щоб мешканці казок вивчили таємниці гарного письма!
Слайд № 4- мотивація
- Щоб гарно писати, треба каліграфії таємниці знати,
Ми в казковий гай вирушаємо, феї казкові квіти шукати допомагаємо!
- Робота з літерами
Слайд № 5-метелик
- Що за гість, ніжок шість,
Аж дві пари крилець має,
По квітках собі літає?
Не бджола, ні джмелик-
Звуть його …
- Метелик сховав першу казкову квіточку, але не віддасть її, поки ми не виконаємо його завдання.
«Ця буква починає слово «літо», закінчує слово «схил», її немає у слові «море», вона живе у слові «ліс».
Слайд № 6 –буква Л
- Це не ляпка, закаляпка, не карлючка на листку.
Буква ця зігнула лапку, наче кішечка, м′яку»
- З яких елементів складається буква «ел»? Як пишеться ця буква?
(написання букви в повітрі, по зразку, на дошці і в робочих зошитах с.32)
Творче завдання
- У парах перетворіть букву «ел» на предмет.
Слайд № 7 – букви М, А, Я
- У яких літерах заховалась буква «ел»?(А,М,Я)
- Як пишемо ці літери?
- Прокоментуйте написання великої літери Я…
Слайд № 8 – буква Я
(написання букви на дошці і в зошитах с. 32, №1)
Які букви з′єднались?
-
- Ви гарно виконали завдання, молодці!
Слайд № 9 – п.н.
- Метелик віддає вам першу квітку. Яка ж перша таємниця каліграфії?
- Треба завжди знати, звідки букву починати!
- Гімнастика для пальців
- Робота з буквосполученнями
Слайд № 10 - бджола
- Відгадайте загадку: «Не мотор, а гуде, не пілот, а летить, не гадюка, а кусає.»
- Бджілка не бажає віддавати казкову квіточку просто так, пропонує своє завдання.
Слайд № 11 – на квітковій галявині
- У назвах яких квіток сховалась є буква «ел».
(Конвалія, проліска, калли, лілея, кульбабка, гладіолус, тюльпан, волошка)
- Запишіть буквоз′єднання: лі, ле, ол, ль, ал, Ал,Аз,Ял,Яр
(написання букви на дошці і в робочих зошитах )
- Руханка «Уяви себе квіткою»:
- Біленькі перлинки на ніжці тоненькій,
Такі запашні і тендітні такі.
В широкому листі, немов у гіллі,
Ховають від сонця голівки свої.
-
- Бджілці сподобалось, як ви гарно з′єднували літери.
- Вона віддала другу казкову квіточку
Слайд № 12 – В.Н.С.
- Яка ж друга таємниця каліграфії?
- Треба завжди знати, звідки букви з′єднати!
- Гімнастика для очей
- Складове лото
Слайд № 13 – на казковому озері
по пір′ячку зронили,
Ми його позбираємо.
І слова поскладаємо.
Та, Ял-Ялта, рем, Я, че-Яремче, дон,Лон- Лондон
(написання букви на дошці і в зошитах с. 32, №2)
- Які слова ми записали?
- Чому написали з великої літери?
- Які ще слова пишуть з великої букви?
Слайд № 14- ребус
- Розшифруйте ребус. (ваза) Підберіть риму до цього слова (коза, гроза, мімоза, поза, фаза)
- Розв′яжіть проблему: «Чи потрібні квітам вази?»
Слайд №15-розшифруй прислів’я
2 \ 40, 19\ -\ 9,22\ 7,4,24,42\ 54 \ 44,19.
Аз, буки – бери граматику у руки.
Поясніть зміст прислів’я.
- Пригадайте, як записуємо речення.
(написання букви на дошці і в зошитах с. 33, №4)
Слайд № 16 –О?Й
- Ви гарно відповідали. Лебеді вам третю квіточку віддали.
- Яка ж третя таємниця каліграфії?
- Треба завжди пам′ятати , однакову відстань між словами тримати!
- Фізхвилинка
А тепер ми відпочиваємо, творчість свою виявляємо:
«Весна величний гімн співає,
І перша квітка ….
Зимовий сніг вона пробила,
Така тендітна, ніжна, …,
Щоб радість всім подарувати
І весну красну …!»
- Робота з віршем - робота у групах
Слайд №17,18 –римуємо, у парах працюємо
- У парах доберіть рими для вірша, відгадайте про що він.
(написання букви на дошці і в зошитах с. 33, №5)
«Білі коси, біле личко,
Кожушок і рукавички ,
Чобітки і шапка білі.
Дружать з нею заметілі ,
Хуги, віхоли, завії,
Ще морози й вітровії.»
Слайд № 19 –О.О.О.
- Назвіть четверту таємницю гарного почерку.
- Треба завжди пам′ятати про однаковий нахил літер,
однакову ширину букв,
однакову ширину між літерами!
- Молодці! Всі квіточки зібрали, всі таємниці каліграфії повернули казковим мешканцям!
IV. Узагальнення знань, самоаналіз
- Групова робота над словом «весна»
- Зима не хоче здаватися, повертати останню казкову квіточку. Хто зможе перемогти зиму?
Слайд № 20 – весна
- Відгадайте загадку: «Ця красуня, як прийде,
все навколо зацвіте:
і гайочки, і лісочки,
і вишневі садочки!»(весна)
- Галявина творчості нас чекає.
Чи тут ще одної квіточки казкової немає?
Слайд № 21- сенкан - І група
Пахуча, квітуча
Пробуджує, прикрашає, оновлює
Весна всіх звеселяє.
Слайд № 22 – криголам - ІІ група
- Які асоціації викликає слово «весна»?
-
-
-
-
-
Слайд № 23 - подяка
- Ви гарно відповідали. Ось і всі чотири таємниці-квіточки повернулися до феї. У казковому місті фантастичні мешканці радіють, бо ви повернули казкові квітки-таємниці каліграфії.
- Ми перемогли злу Зиму.
- Може, не віддавати казкові квіти мешканцям казок, може без них навчаться каліграфії!
- А ви знаєте таємниці гарного почерку?
- Треба завжди знати, звідки букву починати!
- Треба завжди знати, звідки букви з′єднати!
- Треба завжди пам′ятати , однакову відстань між словами тримати!
- Треба завжди пам′ятати про однаковий нахил літер, однакову ширину букв, однакову ширину між літерами!
- Молодці! Бачу вам не потрібні казкові квіти каліграфії.
Слайд № 24- захищай, не знищуй!
- Думаю, нам буде приємніше милуватися справжніми квітами. Але пам′ятайте, що вони живі! Не рвіть! Не топчіть! Не знищуйте!
- 382 види тваринного світу, 541 вид рослинного світу занесено до Червоної книги України. Так пам′ятаймо про необхідність берегти красу навколишнього світу, творити цю красу на вулиці та у своїх зошитах.
Слайд № 25- вправа «Мікрофон»
- Чи всі дотримувалися правил гарного почерку на занятті?
- Розфарбуйте квіти-правила, які ви не порушили у казковому гаю.
- Що запам′ятали? Що повторили? Про що нове дізнались?
- Ви знаєте таємниці гарного почерку,
не забувайте про них під час письма, бо
«Красиво писати - себе поважати».
|