Головна » Статті » Мої статті

Урок-казка з української мови у 2 класі.

Дата: 30.01.2012

Урок-казка з української мови у 2 класі.

Тема. Подорож у країну Прийменника

Мета: закріпити знання учнів про службові слова, вчити будувати речення,    

         доречно вживати прийменники, розвивати зв'язне мовлення,

         орфографічну пильність, вчити писати прийменники окремо з іншими

         частинами мови, виховувати цікавість до вивчення української мови,

         усної народної творчості.                     

Обладнання: казкові герої: Дракончик, Лісовичок, Вередуся, баба Ягуся,

                       Віхор, мудра Сова, 4 замка, 4 ключі, мапа подорожі «Країна

                       Прийменника», гра «Збери прислів'я», гра «Встав літеру», схема

                       «Частини мови».

                                                       Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  • Дзвоник пролунав веселий,

Дружно він всіх кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

  1. Актуалізація опорних знань.

А) Каліграфічна хвилинка: Сс, са, со, су, се, сл.

                                              Санки, сон, сум, село, слова.

- До якої частини мови належать ці слова?

- Які частини мови ви знаєте?

Б) Групова роботавправа «Асоціативний кущ» - «Частини мови»

                                                Частини мови

                  Іменник  Прикметник  Дієслово  Прийменник

  • Яка з частин мови найменша? Що ви про неї знаєте?(Прийменники не відповідають на питання, але служать для звязку слів у реченні).
  • Складіть речення використовуючи прийменники і найбільшу кількість слів з буквою «ес».

     Срібний сніжок яскраво блищить на соснових гілках.

  • Знайдіть головні слова у реченні. Підкресліть їх. Який прийменник використали? Як він пишеться з іншими словами?
  1. Оголошення теми, мотивація.

- Злий Віхор заховав нашу мудру Сову.Чи підемо шукати-визволяти Сову з неволі? Чи впевнені ви у міцності своїх знань з української мови?

Діти: Минають дні, неначе річка ллється.

    Уроки, труд, екскурсії та гра.

    Пройшло півроку - вже зима сміється,

    Чому навчились - показати нам пора!

     На визволення чекає мудра Сова!

     Друзів ми в біді не залишаємо!

     Допомагати їм завжди поспішаємо!

    - Сподіваюсь, ваші знання з мови допоможуть вам у цій нелегкій справі.

  1. Закріплення знань, формування вмінь.

А) Відгадування слова-омоніма, складання речення з ним:

- Як же потрапити у країну Прийменника? Треба запитати у Сороки, яка скрізь літає і все знає.

Сорока:

- Як відгадаєте загадку і з відгадкою складете речення, подарую вам мапу країни Прийменника.

«Слово це-старовинна будова

З гостряками мурованих веж.

Щойно змінеш ти наголос слова –

Цим одразу будову замкнеш».(Замок-замок)

- Який прийменник заховався у цих словах? (За).Складіть речення з цим прийменником і словом-відгадкою.

     За лісом, за морем сховано мудру сову.

- На яку загадку схоже це речення?(Про сонце).

За лісом, за горою золотий вогонь горить.

Сорока:

- Злий Віхор замкнув Сову у своєму замку на чотири замки. Вам треба зібрати чотири ключі, щоб відімкнути їх і визволити мудрого птаха. Ось вам мапа нашої подорожі. Щасливої дороги!

Б) Робота зі словниковими словами –«море Помилок»

Дракон:

- Зі словами пограйте, помилки повиправляйте, «море помилок» здолаєте, ключик від мене отримаєте.

К*лим, д*ван, м*даль, ч*ревики, с*реда, ч*твер, за*ць,в*дмідь.

Слова правильно записали. Відгадайте тепер мою загадку:

«З «и» живе у синьому морі,

  З «і» ловить мишей у коморі»(Кит-кіт).

- Складіть тепер речення зі словом «кит» з прийменником.

В океані живе синій кит.

- Молодці! Ось вам ключик.До побачення!

В) Фізхвилинка – «Морозець».

Г) Робота зі словосполученнями- «ліс Терпіння і наполегливої Праці»:

Лісовичок:

  • Послухайте загадку і запишіть прийменники:

     «Сам вусатий, і у нього довгі вуха, довгі ноги,

       Дім завжи його на волі: під кущем, у лісі, в полі,

       Навіть пень його страхає, хто лякливого вгадає?»(Заєць)

  • Які прийменники записали?(на, під, у, в). Молодці!
  •  Прочитайте казку В.О.Сухомлинського «Місяць і Заєць»(Вправа 46,с.24). доведіть, що ви прочитали казку. Від чого стало Зайчикові тепло? Чим допоміг Місяць Зайчику?
  • Попрацюйте в парах над складанням словосполучень, вставляючи потрібні прийменники (Вправа 47,с.25).

Повіває з яру; сів під кущем; прямуй до стогу; зарився у солому; усміхається до Місяця.

  • Складіть речення з одним зі словосполучень. Виділіть прийменник

Заєць зарився у солому.

  • Молодці! Ось вам ключик. Щасливої путі!

Д) Самостійна робота – складання деформованих речень- «Вередливе болото»:

Бабуся Вередуся:

  • Із речень складених правильно можна скласти «дошки-переходи» через Вередливе болото. Попрацюйте самостійно і швидко.

Без охоти нема роботи.

Без сокири не тесля, без голки не кравець.

Друзі пізнаються у біді.

  • Молодці! Ось вам ключик.До побачення!
  1. Творча робота – складання віршиків з прийменниками  в групах– «гори Наполегливості»

Баба Ягуся:

  • Ви вже багато пройшли, але найважче завдання у мене – складіть віршик з прийменниками, опорними словами:

І група:

«По рецепту, на базарі дятел вибрав окуляри,

Натягнув собі на ніс, полетів працювати у ліс.»

ІІ група:

«Змайстрував маленький Гриць гарну годівницю для птиць.

Он на дереві вона, у садку, біля вікна.»

  • Які прийменники використали? Як вони пишуться з іншими частинами мови? Молодці! Ось вам ключик. Ще підказка: до кожного замочка є свій ключик, замочки відмікнете. Коли їх правильно підберете до замочків, складете чарівне слово, що врятує мудру Сову.

(Діти підбирають ключі до замків, перевертають на іній бікзамки і ключі та  отримують слово «Прийменники»).

    6. Підсумок уроку.

Сова:

- Дякую вам за допомогу! Ви продемонстрували свої гарні і міцні знання, тому й перемогли злого Віхора. Молодці!

З українською мовою у вас все гаразд.

Я вас вітаю. Прощатися час.

Вам порада на все життя –

Вчіть, любіть рідну мову, як я!

Вправа «Мікрофон»

  • Що робили на уроці? Що сподобалось? Що викликало труднощі?

Д/з с.25, вправа 49 – записати розповідь «Що можна побачити взимку у лісі?»

 

 

Дата: 31.01.2012

Урок-КВК

Тема. Додавання і віднімання двоцифрових чисел.

 

Мета: закріпити знання учнів з теми «Додавання та віднімання двоцифрових чисел»; удосконалювати вміння рахувати в межах 100; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до математики, старанність.

 

Обладнання: мапа міста Математики; картки-завдання для групової, індивідуальної роботи; казкові герої.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

-І сувора, й солов’їна математики країна.

Праця тут іде завзята-вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити й віднімати, множити і додавати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим у відповіді бути.

Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь - нас цікаві речі ждуть!

  1. Оголошення теми уроку, правил змагання, складу журі.
  2. Закріплення матеріалу.

А) Привітання команд «Додавання» і «Віднімання»

Команда «Додавання»- молодці, математику поважаємо,

Перемогу в боротьбі здобути бажаємо!

Команда «Віднімання» - спритна, кмітлива і вміла,

Міркує швидко, вміє рахувати, мріє супротивника здолати!

І тур – Математична розминка – групова робота.

Усна лічба - «Вулиця усних рахунків» (Відповідь – 1 б.)

А)Назвіть числа від 32 до 42.

Назвіть числа 5-го десятка.

Назвіть число, що складається з 8дес. 6од.; 5дес. 3 од.

З пари чисел назвіть найменше-44 і 64, найбільше 42-24

Назвіть найбільше двоцифрове число.

Назвіть розрядні доданки 98.

Б)Гра «Сніжки»

Б) Каліграфічна хвилинка – «Перевулок Обчислень»

-А тепер нам пора взяти ручки.

 Цифри гарно писати, числа вміло рахувати.

-Запишіть: 2222  і всі двоцифрові числа з цифрою 2(18)

В)Математичний диктант:

- Запишіть каліграфічно і про відповіді не забудьте:

50-6, 27+18, 43+9, 39-9, 73-19, 23-20.

ІІ тур – Парна робота -обчислення виразів на швидкість –

Гра«Хто швидше?»

  • Порахуйте приклади перші і принесіть команді 10 балів.

25+67, 39+6, 52+8, 70 – 5, 86 - 48, 45 – 22, 44-7, 14+45, 16+29

ІІІ тур – Конкурс капітанів - Переїзд «Кмітливих»

А)Віднови приклади:

      23    72   *2    8*   **

+     +     +      -      -

3*    14    45   1*   **

88     *6   97   70    99

     Б)Алея відпочинку-математична пісенька-фізхвилинка

В)Парк Геометричний

- Хочу перевірити знання з геометрії.

З яких геометричних фігур складено Робота? Скільки використано прямокутників?

Намалюйте відкритий конверт, не відриваючи ручки від паперу.

ІV тур – Майдан Задач

  • Котик, песик, коза, цап. Скільки разом буде лап?(8)
  • Кота в мішку (живий товар) ніс дід Гаврило на базар.

«Няв!-просився.-Відпусти! Няв! На базар навіщо йти?

 Няв! Мене кривдити не слід. Няв! Я –слухняний в тебе кіт.»(4- «Няв»)

- Розкажіть свої складні задачі суперникам. Хто ж перший їх розв׳яже?

11 учениць налічив у класі Гриць,

хлопців на 3 менш було.

Скільки всього дітей у класі було?

Киця й котик залюбки випікали пиріжки.

Киця з м’ясом 9 зліпила, з сиром –на 7 більш зробила.

Котик з снігу тільки 5. Скільки пиріжків вони з'їдять?

V тур –Домашнє завдання- театралізовані логічні завдання

«Хто є хто?» і «Чиї санки?»

  1. Підсумок уроку. Нагородження переможців.

- Слово нашому журі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бесіда для учнів 1-4 класів

Тема. Життя без музики-нудьга.

 

Мета: збагачувати уявлення про народну пісню як жанр усної народної творчості, розвивати вокальні та артистичні здібності, вчити визначати характер твору, його емоційність, збагачувати словниковий запас, виховувати любов і шанобливе ставлення до народної пісні, музичного мистецтва.

 

Обладнання: таблиці з типами, видами музики, ілюстрації до українських народних пісень, збірник «Українські народні пісні», портрети українських композиторів, аудіозапис народних пісень українців, портрети відомих композиторів для гри «Назви автора».

 

Хід години

  1. Організаційний момент
  2. Оголошення теми, мотивація.
  3. Розширення знань, формування умінь учнів.
  • Чи можна нам прожити без мистецтва, чи можна нам без музики прожить?! Де можна почути музичний твір? Які музичні твори вам відомі?

*Гра «Впізнай твір»

  • Весь світ наповнений прекрасними звуками: спів солов'я, ніжній дзвін капелі, шум прибою... Але природа - не музика.
  • У музиці людина вдкриває свої думки, мрії, почуття.

(Діти виконують пісню «Промінчик»)

  • Яка у вас улюблена пісня?

(Діти виконують улюблені пісні -1 куплет)

  • Увесь світ захоплюється українською народною піснею. Українці -співучий народ. Кажуть, де троє українців, там цілий хор. Ще змалку ви чули багато пісень. Пригадайте свої улюблені народні українські пісні.
  • Коли ви тільки народились, вас сповивали матусі, співпали вам, вкладаючи у ліжечка. Які колискові ви знаєте?

(Діти виконують «Колискову для мами»)

  • Коли ви підросли, вас забавляли бабусі, які пісеньки вам співали?

(Діти виконують пісеньки-забавлялки)

  • Мабуть, кожен з вас любить заклички і примовки. Я почну, а ви продовжіть:

Печу, печу хлібчик…

Іди, іди, дощику…

Вийди, вийди сонечко…

  • Зовсім недавно ви співали веснянки, гаївки. Пригадайте, як вони називаються?

(Діти виконують веснянку «Вербовая дощечка»))

  • Прислухайтесь до українських народних пісень. Вони наче казка, наче країна чудес!

(Слухання пісні обр. О.Степового «Ой єсть в лісі калина»у виконання Н.Матвієнко))

  • Для вас інсценізація пісні «Дівка Явдошка»
  1. Творча хвилинка – Покажи персонажа української пісні

«Грицю, Грицю до роботи», «Несе Галя воду»

«Їхали козаки», «Продай, бабцю бичка»

5. Підсумок бесіди.

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок –гра.

Тема. По зимових стежинах.

Мета: узагальнювати та систематизувати знання про зимові зміни у живій і неживій природі, розвивати логічне мислення, спостережливість, кмітливість, зв’язне мовлення, виховувати естетичне сприймання дійсності.

Обладнання: ребуси, зимові загадки, кросворд «Зима», фотоетюди «Зимова краса»

                                                Хід уроку.

1.Організаційний момент.

2.Оголошення теми, мотивація.

3. Узагальнення та систематизація знань учнів.

А) Відгадування загадки: «Сніг на полях, лід на річках, хуга гуляє. Коли це буває?» (Зима)

*Виконання пісні К М'яскова «Зимонька»

Б)Називання ознак зими у неживій природі, у живій.

- Назвіть зимові прислів'я: «Узимку сонце крізь сльози посміхається.

Зима з снігами – літо з хлібами.

Літо запасає, а зима з'їдає. Грудень рік кінчає, а зиму починає.

Грудень землю грудить, а хату студить. Сніг у грудні глибокий – урожай високий. Січень холодом пече, снігом, вітром січе.Січень не так січе, як у вуха пече.»

В)Гра «Добав слово-ознаку»

- От випав сніг. В дерев обнова! Зима завжди така …чудова.

  Кружляють вальс сніжинки ніжні, зима вже стала …білосніжна.

  Вона буває і серйозна,суха, вітряна і …морозна.

  А як насуне хмара сива, летить сніжок…Зима красива.

А вранці іній – то обнова. Яка зима у нас …казкова.

Гілок од інею не видно, тоді зима звичайно…срібна.

Зима буває сварлива, то люта, то …вередлива.

Яка ж зима? Яка вона? Вона весела, …несумна.

*Виконання танку сніжинок.

Г) Читання віршів про зиму.

Д) Складання розповіді про зимові розваги.

4. Інсценізація вірша І.Полєвікова «Сіверська зима»

Кожний з нас, звичайно, знає: зима різною буває.

Як розсердиться задме, кучугури намете.

Попрацює-веселиться, сніг на сонці заіскриться.

І згадають про санчата діти: хлопчики, дівчата.

Та чомусь останнім часом на Сіверщині не часто хуртовини.

Не зліпити бабу сніжну.

*Виконання пісні Б.Фільц «Снігова баба»

  • Це чому? - спитаєш ти.
  • Від любові й доброти.
  • Не лютує в нас зима, завірюхи в нас нема.
  • Тане сніг від доброти, від щедрот і теплоти.
  • Мабуть, вже й зими не буде, бо сіверяне – гарні люди!
  • - Чи може бути таке насправді?

5. Підсумок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата:11.12.2012

Урок-змагання

Тема. Вправи і задачі на застосування таблиці ділення на 9.

 

Мета: закріпити знання учнів з теми «табличне множення і ділення»; удосконалювати вміння рахувати в межах 100; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до математики, старанність.

 

Обладнання: мапа міста Математики; картки-завдання для групової, індивідуальної роботи; казкові герої.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

-І сувора, й солов’їна математики країна.

Праця тут іде завзята-вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити й віднімати, множити і додавати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим у відповіді бути.

Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь - нас цікаві речі ждуть!

  1. Оголошення теми уроку, правил змагання.
  2. Закріплення матеріалу.

А) Привітання команд «Кмітливі» і «Знавці математики»

Команда «Кмітливі»- молодці, математику поважаємо,

Перемогу в боротьбі здобути бажаємо!

Команда «Знавці математики» - спритна, кмітлива і вміла,

Міркує швидко, вміє рахувати, мріє супротивника здолати!

І тур – Математична розминка – групова робота.

Усна лічба - «Вулиця усних рахунків» (Відповідь – 1 б.)

А) Гра «Веселий ланцюжок»

Б) Гра «Сніговички»

Б) Каліграфічна хвилинка – «Перевулок Обчислень»

-А тепер нам пора взяти ручки.

 Цифри гарно писати, числа вміло рахувати.

-Запишіть: 6, 7, 9  і всі двоцифрові числа, використовуючи кожну цифру тільки один раз

В)Математичний диктант:

- Запишіть каліграфічно і про відповіді не забудьте

ІІ тур – «Кругові приклади» - обчислення виразів на швидкість

  • Порахуйте приклади перші і принесіть команді 10 балів.

ІІІ тур – Переїзд «Кмітливих»

- Розв'язуємо задачу № 444. Складіть короткий запис.

*Робота у групах – колективне розв’язання задачі

     Б)Алея відпочинку-математична пісенька-фізхвилинка

В)Парк «Уважних»- задача № 445

- Хочу перевірити вміння розв’язувати задачі на швидкість у групах і біля дошки.

V тур –Домашнє завдання- театралізовані логічні завдання

«Хто є хто?» і «Чиї санки?»

  1. Підсумок уроку. Нагородження переможців.

- Слово нашому журі.

 

Категорія: Мої статті | Додав: 1969 (10.01.2016)
Переглядів: 1306 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar