Головна » Статті » Мої статті

Інтерактивні ігрові вправи

Інтерактивні ігрові вправи – це система впливів, спрямованих на формування самої потреби в знаннях, інтересу до того, що може виявитись їх новим джерелом.

Види ІІВ:

- сюжетно-рольові;

- ігри-вправи;

- ігри-драматизації.

ІІВ можуть в словесній формі, в слові і практичній дії, слові і наочності, в слові і реальними предметами. Вправи виконують різні функції:

  • активізують інтерес;
  • розвивають пізнавальні та мовленнєві здібності;
  • закріплюють знання, уміння інавички.

На думку Л.Р. Шпачук, С.А.Швець, правильно проведені інтерактивні ігрові вправи сприяють розвитку саморегуляції, збагачує процес мислення індивідуальними почуттями, тренує вольові якості дитини.

Вправи створюють відчуття успіху, дають учням почуття впевненості у власних силах, пробуджують почуття гідності, бажання вчитися.

Всім відомо, гра – один з видів діяльності дитини, що полягає у відтворені дитиною дій дорослих, стосунків між ними. Види ігор визначають на основі різнопланової діяльності дітей:

  • ігри - дозвілля (за власним бажанням);
  • ігри педагогічні (організовані педагогом).

Використовуючи ІІВ, педагог повинен створити умови, в яких вправа буде бажаною, зручною, приємною для всіх учасників.

Пізнавальні ігрові вправи (ділові, рольові, ситуативні) моделюють життєві ситуації, стосунки людей, взаємодію речей і явищ. Розвивальний ефект досягається завдяки імпровізації, природному вияву творчих сил учнів. У виховному значенні ІІВ допомагає подолати невпевненість у собі.

В.О.Сухомлинський стверджував, що «без гри не може бути повноцінного розумового розвитку дитини».

Отже, ІІВ дозволяють розвивати інтерес до навчання, до знань , до спілкування і розвитку кожної особистості.

Інтерактивні ігрові вправи на уроках читання:

  1. «Упізнай «зимове» слово»:

З . м . , м . р . з, х . р . т . в . н . .

(Зима, мороз, хуртовина)

  1.  «Мовний жарт»

Чого багато має болото, менше озеро, ще менше море, і зовсім не має річка.

(Букви «О»)

  1. «Логогрифи»
    • Я – одиниця довжини, і висоти, і глибини,

А голосний в кінці додайте – і швидше у вагон сідайте!

  1.  
  2. Летіла птиця на морозі, над хатами зимовим днем,

Згубила літеру в дорозі – і стала цифрою з нулем.

  1.  
  2. «Ланцюжок слів»

Миша – шапка - картина – намисто – столиця - ….

  1. «Знайди і вилучи зайву літеру»
  2.  

(Не виривайте з корінням гриби, а зрізайте їх!»

  1. «Утвори нові слова»

Коса(рі), коза(ки), гра(ми), (с)мак, (с)порт.

  1. «Метаграми»

В завірюху і хурдигу побудується зі снігу,

Коли ж «з» на «н» змінити, в ньому можна буде жити.

  1.  

З «п» - папери я ховаю,

З «ш» - я тім'я покриваю,

З «с» - на полі я сапаю,

З «л» - я високо стрибаю.

(Папка – шапка – сапка –лапка)

  1. «Складовий аукціон»

Фа – факел, факір, факультет, фарба..

  1. «Уяви себе хмаринкою і розкажи про…»
  2. «Зайди у картину»
  3. «Склади вірш»
  4. «Розкажи без слів»
  5. «Зміни кінцівку»
  6. «Придумай продовження»
  7. «Об'єднай оповідання»
  8. «Перетвори на казку»
  9. «Введи нового героя»
Категорія: Мої статті | Додав: 1969 (04.08.2015)
Переглядів: 650 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar